Kvalita, rýchlosť a vizuál: Predaj ovplyvňuje aj v 21.storočí predovšetkým psychológia

Nachádzame sa v roku 2021, kedy sú technológie zatiaľ najďalej v histórii. Veľa vecí, ktoré sú pre nás dnes samozrejmé, boli kedysi nemysliteľné a to je niečo, čo si ľudia prakticky ani neuvedomujú. V tomto článku sa pozrieme na to, čo rozhoduje v súčasnosti pri predaji, pretože aj keď všetko veľmi moderné a rozvinuté, sú piliere, ktoré ovplyvňujú predaj už niekoľko desaťročí a vychádzajú zo samotnej ľudskej nátury. A vtedy nezáleží na tom, aký je v kalendári rok.

Kvalita, rýchlosť a vizuál: Predaj ovplyvňuje aj v 21.storočí predovšetkým psychológia.

Na úvod je potrebné napísať, že sme v období ľudstva, kedy je jednoduchšie si kúpiť nový tovar ako kedykoľvek predtým. Keď si totiž vezmeme, vďaka internetu a prevahe ponuky nad dopytom, vyslovene stačí otvoriť prehliadač na notebooku alebo na mobile, napísať do vyhľadávača, čo presne hľadáte a o pár minút za to môžeme v konkrétnej predajni platiť. Nemusíte odchádzať z domu, z izby, ba ani z postele, pár kliknutí a máte nakúpené. Keď si to porovnáme s minulosťou, kedy ľudia kvôli konkrétnemu druhu tovaru museli čakať v radoch pred obchodom, respektíve cestovať do iného mesta alebo dokonca štátu, aby získali, čo chcú, je to progres míľovými krokmi vpred. Reálne je aj online nakupovanie a donáška potravín, čo bolo kedysi nemysliteľné.

Je to tak. Výber je obrovský, môžete si čítať recenzie, môžete vidieť obrázky, môžete si pozrieť videá o konkrétnych produktoch. To sú všetko prvky, ktoré prispievajú ku komfortu zákazníkov. Určite nemusíme zabúdať na silný marketing, reklamu a v neposlednom rade na psychológiu predaja, ktorá, aj keď vás to možno prekvapí, stále nie je omnoho odlišnejšia, ako tomu bolo napríklad tridsať alebo štyridsať rokov dozadu. Dôležitá je taktiež často zabúdaná psychológia reklamy, to, čo ľudia ani nevedia, že nevidia. Pre zákazníkov je najdôležitejšia predovšetkým cena a kvalita, respektíve pomer cena/výkon. Je to o tom, kto čo chce a koľko je za to ochotný zaplatiť. Toto sú kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú predaj, pričom musíme k tomu pridať rýchlosť. 

Áno, keď vám niekto doručí tovar za tri dni, zatiaľ čo konkurencia vám ho doručí za dva týždne, je jednoznačné, v ktorom obchode budete nakupovať. Čo sa týka poštovného a spôsobov doručovania, sú tu poštové služby, rôzne zásielkovne či kuriérske služby a aj v tomto prípade môžeme konštatovať, že dopyt a ponuka idú ruka v ruke a vybrať je možné z niekoľkých možností. A uvedomiť si musíme aj staré-známe, čo platí od úvodu predajov v histórii ľudstva, a teda, že nakupujú oči. Vizuál je kľúčový, keď sa vám niečo páči, vplýva to na vás. Určitým spôsobom vás to ovplyvňuje. 

21.storočie nie je progresom iba v nakupovaní, ale napríklad aj v cestovaní, kde si môžete kúpiť letenky za pár sekúnd z pohodlia domova, vo vzdelaní, kde je reálne si urobiť rôzne kurzy a posunúť sa v tom, čo chcete a napríklad aj v zábavnom priemysle, či už sa bavíme o videohrách alebo napríklad o stávkových kanceláriách. Služby, ktoré poskytujú športové tipy, idú do popredia, pričom ľudia radi investujú hlavne do súťaží, ktoré sú vyrovnané a sú na ne zaujímavé kurzy. Ako napríklad Liga majstrov, kde tento rok nastane finále medzi Manchestrom City a Chelsea, pričom na Manchester City sa jedná o kurz v hodnote 1,53 a na Chelsea 2,50, čo je prinajmenšom zaujímavé. Možností je naozaj neúrekom, rovnako ako pri spomínaných videohrách, vzdelaní či nakupovaní.

Ľudia si môžu vyberať a to je niečo, čo nebolo ešte v úvode tisícročia samozrejmosťou. A zároveň je to niečo, čo si ľudia pravdepodobne ani neuvedomujú, no je to znakom toho, že sa spoločnosť, čo sa modernizácie a technológií týka, posúva veľmi výrazne vpred.

Foto: pixabay.com

Please follow and like us:
error0
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20